Des de la Gerència Regional Adjunta del Cadastre de València ens han demanat que fem difusió de les noves funcionalitats i procediments introduïts en la Seu Electrònica del Cadastre a fi de facilitar als ciutadans la interacció amb el Cadastre.
Amb la finalitat de facilitar la presentació telemàtica en la Seu Electrònica del Cadastre de qualsevol declaració o sol·licitud, s’ha incorporat en la mateixa la possibilitat que, qualsevol ciutadà, registre documentació sense necessitat de certificat electrònic, mitjançant el simple emplenament del NIF i determinades dades incorporades en la targeta que suporta el DNI de l’interessat. Aquesta forma d’autenticació també és vàlida per a la consulta d’expedients.
Això permetrà el registre electrònic per part dels ciutadans que no compten amb un certificat electrònic, eliminant la necessitat d’aquests ciutadans d’acudir presencialment a una oficina de l’administració per a realitzar aquests tràmits.
Aquesta mesura és vàlida també per a les declaracions cadastrals confeccionades amb l’assistent de declaracions cadastrals de la Seu Electrònica del Cadastre, la qual cosa farà innecessàries les predeclaraciones cadastrals, ja que a partir d’aquest moment les declaracions cadastrals confeccionades amb l’assistent podran ser signades amb CSV i presentades a través de la SEC per tots els ciutadans, amb independència de què disposen o no de certificat electrònic.
S’adjunten els manuals explicatius d’aquests nous serveis: